Het Poolse IT-bedrijf Comarch en KPN verlengen hun samenwerking met een vijfjarige overeenkomst gericht op Software as a Service (SaaS) en innovatie. Dankzij de uitgebreide samenwerking kan Comarch KPN helpen de interne en externe datakwaliteit te verbeteren en de omzetactiviteiten te stroomlijnen. De dienst van Comarch zal KPN helpen het aantal klachten van klanten terug te dringen, facturen sneller betaald te krijgen en de ‘risico-inkomsten’ uit betwiste facturen en te lage kosten te verlagen.
Comarch en KPN begonnen hun samenwerking in 2008, toen het Poolse bedrijf de opdracht kreeg om KPN’s dochteronderneming Sympac te ondersteunen. Nu de ‘Future Sympac Architecture’ was geïnstalleerd, begonnen de bedrijven samen te werken aan belangrijke strategische projecten zoals VaMo (Vast Mobiel – vast mobiel) en KPN EEN LCE. In 2019 werd Comarch geselecteerd om een factureringsoplossing te leveren voor de zakelijke markt van KPN. Door de jaren heen heeft Comarch KPN geholpen de bedrijfskosten aanzienlijk te verlagen, de IT-infrastructuur te rationaliseren, de klanttevredenheid te vergroten en de omzet te verhogen.
Edwin Beverdam, Domain Director Service en Billing ai bij KPN , zegt: “Comarch heeft een sleutelrol gespeeld bij het ondersteunen van ons bij het behalen van onze strategische groeidoelstellingen en het verlagen van de operationele kosten. Software is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvoering. Hun voortdurende toewijding aan kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid vertaalt zich in ons vermogen om onze klanten tevreden te stellen. We waarderen onze samenwerking met Comarch en kijken uit naar de volgende vijf jaar van groei, verbetering en innovatie.”
Comarch levert aan KPN BSS-producten voor facturering, klantenbeheer en telecomkostenbeheer. Deze producten stroomlijnen de factureringsprocessen door meerdere services te consolideren in een verenigd platform dat niet alleen nauwkeurigheid en efficiëntie garandeert, maar ook optimalisatie en controle over de uitgaven via geavanceerde tracking-, rapportage- en analysetools. Bovendien zorgen de oplossingen van Comarch voor een soepelere werking en minder fouten, waardoor een efficiënt beheer van zakelijke accounts en diensten door eindgebruikers wordt vergemakkelijkt. Dit wordt mogelijk gemaakt dankzij een geavanceerde systeembackend, gegevensopslag en analyse waarmee KPN weloverwogen beslissingen kan nemen op basis van realtime inzichten. Vanuit het perspectief van de klant werken Comarch en KPN samen om onkostenbeheer te ontwikkelen als een applicatie waarmee gebruikers volledige controle hebben over uitgaven en diensten. Dit vertaalt zich rechtstreeks in een grotere klanttevredenheid en zal uiteindelijk onderdeel worden van het aanbod van Comarch voor nieuwe en bestaande klanten. Ten slotte zullen de twee bedrijven werken aan de integratie en communicatie tussen verschillende bedrijfsapplicaties om de interoperabiliteit en efficiëntie te bevorderen.
Bovendien levert Comarch aan KPN een volledig pakket aan onderhouds-, ondersteunings-, beheerde diensten, hosting, zekerheid en IT-beveiligingsdiensten om ervoor te zorgen dat alle producten en diensten zijn toegesneden op de behoeften van KPN en hen helpen hun zakelijke doelstellingen te bereiken.
KPN zal Comarch Software as a Service-oplossingen blijven gebruiken met end-to-end ondersteuning, waardoor een optimale werking en hoge beveiliging van IT-systemen wordt gegarandeerd.
Joanna Słowińska, Key Account Director voor KPN en bestuurslid van Comarch BV in Nederland : “Deze nieuwe overeenkomst markeert een grote stap voorwaarts in de samenwerking tussen Comarch en KPN. We zijn blij dat we KPN kunnen blijven ondersteunen bij het behalen van hun strategische doelstellingen.”
Wojciech Pawluś, vice-president en lid van de raad van bestuur van Comarch SA in Polen, voegde hieraan toe: “We zijn KPN dankbaar voor het vertrouwen en 16 jaar gezamenlijk succes. Het is een eer om de kans te krijgen om onze samenwerking met KPN naar een hoger niveau te tillen. De Benelux is een van de meest cruciale markten voor de hele Comarch Group, en met KPN aan boord zijn we van plan de dynamische groei van onze activiteiten in deze regio voort te zetten.”