Lebara versterkt haar positie in de Nederlandse telecommarkt met de nieuwe campagne ‘Data is data en bellen is bellen’. Het doel van deze campagne is om de Nederlandse consument wakker te schudden met de vraag: “waarom zou je de hoofdprijs betalen voor een identiek abonnement?”
Bekijk hier de nieuwe tv-commercial van Lebara
Volgens Lebara betalen klanten bij de grote telecomaanbieders veel te veel geld voor dezelfde diensten. Al helemaal omdat ze bij Lebara ook gewoon kunnen vertrouwen op het beste netwerk van KPN en een prima klantenservice. Bovendien zijn veel van de Lebara diensten in meer dan 1.000 winkels verkrijgbaar.
Om aan te tonen hoe gek dit is, wordt in de campagne de vergelijking gemaakt met alledaagse producten, waar je logischerwijs ook niet de hoofdprijs voor betaalt. Bijvoorbeeld, een opblaasboot; daar betaal je toch niet de prijs van een privéjacht voor? Waarom betalen we dan wel te veel voor ons telefoonabonnement? Data is data en bellen is bellen.
“Lebara is inmiddels de grootste zelfstandige mobiele aanbieder in Nederland, naast de drie grote telecomaanbieders. We doen niet onder in kwaliteit, maar wel in prijs. Met onze campagne willen we consumenten laten inzien dat Lebara kwaliteit biedt zonder de hoofdprijs te betalen”, aldus Eelco Gijze, commercieel directeur van Lebara. “De nieuwe campagne onderstreept waar Lebara voor staat: klanten helpen slimme keuzes te maken in mobiele telefonie, zodat ze alleen betalen voor wat ze nodig hebben.”
Uitdagende campagne
Lebara is al langere tijd een uitdager van de grote telecomaanbieders. De nieuwste campagne gaat verder in op de positionering “Logisch” uit 2023, waarin de provider de onzin van unlimited aantoonde. In de nieuwe campagne wordt er weer herkenbare symboliek gebruikt om consumenten duidelijk te maken dat ze vooral moeten kiezen voor wat ze écht nodig hebben.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Natwerk en een jaar lang te zien en horen op tv, radio, sociale media, in partnerships, online advertenties en activaties. In de tv-commercial genaamd ‘De Boutiek’ is een klusser op zoek naar een moertje. Hij ontdekt dat de winkel is ingericht als een surrealistische luxe doe-het-zelfzaak en dat het moertje tientallen euro’s kost. Natuurlijk besluit hij dit niet te kopen. De commercial is wederom geregisseerd door Johan Kramer en met voice-over Ton Kas.