Anywhere365, wereldwijd marktleider in Enterprise Dialogue Management-software en pionier in klantenservicetechnologie, kondigt de overname aan van Deepdesk, een toonaangevende leverancier van AI Assistant-technologie. Met Deepdesk AIx helpt het bedrijf klanten bij het verbeteren van de klantervaring en communicatie door zowel eigen AI-modellen als generatieve AI (GenAI) in te zetten. De integratie van Deepdesk’s geavanceerde Intelligent AI Assistant-technologie is voor Anywhere365 een strategische stap om de positie in de markt te versterken. Deepdesk is de vierde overname van Anywhere365, samen met Bregal Milestone, een private equity-investeerder in software en technologie.
Versnelling naar AI-gedreven communicatie
Het AIx-platform van Deepdesk biedt een GenAI-tool voor chat-, e-mail- en spraakinteracties en voorziet klantenservicemedewerkers van realtime informatie tijdens gesprekken. De overname van Deepdesk versnelt Anywhere365’s ambities voor AI-gedreven topprestaties in omnichannel-communicatie. Anywhere365 wil de klantervaring binnen diverse sectoren significant verbeteren door de kracht van AI te benutten bij complexe uitdagingen. Van gepersonaliseerde interacties tot het efficiënt oplossen van problemen, de Intelligent AI Assistant zal een cruciale rol vervullen bij het verbeteren van klantondersteuning en het stroomlijnen van interne en externe dialogen in alle functies.
De medeoprichters van Deepdesk, Robbert Dijkstra, Lukas Batteau en Geert Jonker, zullen samen met het Deepdesk-team de AI-innovatiehub vormen bij Anywhere365. In deze vorm gaan ze de Dialogue Cloud van Anywhere365 versterken, extra AI-waarde bieden aan klanten en versterking bieden op het gebied van verkoop, productontwikkeling en support. Anywhere365 gaat ook het aantal business units uitbreiden, wat resulteert in lokale aanwezigheid in de volgende landen: Australië, België, Canada, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Singapore, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.
Krachten bundelen
“Nadat we de kans kregen om als partner samen te werken met Anywhere365 en te zien hoe onze technologieën naadloos op elkaar aansloten om een volledige suite van CX-technologieën aan te bieden, was het voor Deepdesk een eenvoudige keuze om onderdeel te worden van de Anywhere365-familie. Door bij Anywhere365 aan te sluiten, kunnen we ons richten op waar we het beste in zijn: het ontwikkelen van innovatieve en toonaangevende AI-oplossingen voor klantervaring. We kijken ernaar uit om deze technologie verder te integreren in het Anywhere365-platform en zo nog meer waarde toe te voegen voor al onze klanten. Als nieuw lid van de Anywhere365-familie zijn we enthousiast om samen te groeien en deel uit te maken van een team dat wereldwijd de beste customer experience-technologie levert”, zegt Robbert Dijkstra, medeoprichter en CEO van Deepdesk.
“We zijn erg onder de indruk van Deepdesk’s marktleidende GenAI-technologie en hun uitstekende commerciële succes, wat blijkt uit het verkrijgen van blue-chip enterprise klanten. Deepdesk is van oudsher een belangrijke partner van Anywhere365, en de technologie is al geïntegreerd in ons Dialogue Cloud-aanbod. Door Deepdesk volledig op te nemen in de Anywhere365-familie, kunnen we nog betere integraties en succesvolle cocreatie realiseren, wat resulteert in een uitstekende waardepropositie voor onze klanten, versterkt door GenAI. We kijken ernaar uit om het Deepdesk-team te verwelkomen en samen te werken aan de groei van de organisatie”, zegt Enrico Karsten, CEO van Anywhere365.