Shyft Global Services, een divisie van TD SYNNEX, heeft aangekondigd dat het Cokeva, Inc., een marktleider in reparatie, heeft overgenomen. testen en renoveren van IT-apparatuur met een uitgebreide geschiedenis die hoogwaardige, kosteneffectieve technologische reparatie- en supply chain-oplossingen levert voor toonaangevende technologiefabrikanten. Coveka is actief in grote delen van de wereld, onder meer met een vestiging in Tiel.
De toevoeging van Cokeva breidt de mogelijkheden van de depotreparatieservice van Shyft uit en ontgrendelt extra mogelijkheden voor Shyft-klanten met Cokeva’s 20.000 vierkante meter grote operatie in Roseville, Californië. Deze faciliteit is gecertificeerd voor ISO 9001:2015 kwaliteitsmanagementsystemen en exploiteert een clean-room volgens de ISO 5/Klasse 100-normen. De toevoeging van de Roseville-faciliteit versterkt de wereldwijde voetafdruk van Shyft, die onder meer ultramoderne, gecertificeerde faciliteiten in Groveport, Ohio omvat; Warschau, Polen; Tiel, Nederland; en Tampines, Singapore.
“Shyft Global Services is verheugd Cokeva te verwelkomen in ons wereldwijde team. De toevoeging van Cokeva zal klanten de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van een breder scala aan end-to-end technologiediensten”, aldus Ron Brinckerhoff, Senior Vice President van Shyft. “Het toevoegen van meer dan 200 hoogopgeleide reparatieservice-experts, technische middelen en nog een faciliteit van wereldklasse aan ons dienstenportfolio zal aanzienlijke voordelen opleveren voor zowel Shyft- als Cokeva-klanten.”
Cokeva, opgericht in 1989, is marktleider geworden in de zeer complexe, hoogwaardige en missiekritische IT-reparatie-, test- en renovatiemarkt door haar toewijding aan geïndividualiseerde klantenservice, onberispelijke kwaliteit, duurzaamheid, concurrerende prijzen en voortdurende verbeteringen. Het bedrijf heeft een lange geschiedenis in het overtreffen van klanttevredenheidsbenchmarks en is een hoog gewaardeerde supply chain-partner voor Original Equipment Manufacturers (OEM’s).
“Toen we deze strategische beslissing voor Cokeva namen, wisten we dat we de juiste match hadden gevonden voor zowel onze medewerkers als onze klanten”, aldus Ann Nguyen, CEO van Cokeva. “De brede servicemogelijkheden van Shyft – op het gebied van reparatie en technologische levenscyclusdiensten – en de toewijding aan zijn klanten zijn krachtige indicatoren van wat er kan worden verwacht van de werknemers en klanten van Cokeva. We zijn erg trots op wat ons team de afgelopen dertig jaar heeft bereikt en kunnen niet wachten om te zien wat er daarna komt.”
“Als dé partner voor reparatieservices voor veel OEM’s in de IT, telecommunicatie, medische apparatuur, detailhandel en andere sectoren, is Shyft sterk gepositioneerd om de servicekwaliteit en klantervaring te leveren die vandaag de dag vereist zijn”, aldus Brinckerhoff. “Deze overname benadrukt verder de investeringen van Shyft in mondiale duurzaamheid met uitgebreide mogelijkheden voor de circulaire economie, evenals onze toewijding aan het leveren van flexibele en milieubewuste reparatieserviceoplossingen die technologie-OEM’s helpen hun doelen sneller te bereiken.”