KPN door consumenten voor 4e keer op rij verkozen tot meest duurzame telecommerk
De Nederlandse consument heeft KPN voor de vierde keer op rij verkozen tot het meest duurzame telecommerk van Nederland. Dit blijkt uit de nieuwste Sustainable Brand Index, een onderzoek onder ruim 12.000 Nederlanders.
Groene ambities worden door een groeiende groep consumenten gezien en gewaardeerd ziet ook Brechtje Spoorenberg, Manager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij KPN: “Duurzaamheid speelt steeds vaker een rol bij de keuze voor de telecomprovider. Inmiddels geeft meer dan de helft van onze klanten aan dat dit een onderdeel is van het keuzeproces.”
Duurzaamheid betekent voor KPN dat het de impact als bedrijf op zijn omgeving wil minimaliseren en tegelijkertijd een positieve bijdrage wil leveren door Nederland vooruit te helpen met het oplossen van de maatschappelijke vraagstukken.
“Afgelopen jaren hebben we bijvoorbeeld modems, superwifi-punten en TV-producten duurzamer gemaakt. Uitgevoerd in zwart gerecycled plastic zijn ze milieuvriendelijker te produceren en beter te recyclen. En hebben we de mogelijkheid voor het inleveren van gebruikte telefoons voor hergebruik verruimd.”
Al sinds 2015 is de bedrijfsvoering van KPN klimaatneutraal en ook door het verminderen van het energieverbruik zet KPN stappen. “Ons absolute energieverbruik daalde sinds 2010 met 45 procent terwijl het dataverbruik in diezelfde periode ongeveer 24 keer toenam,” vertelt Spoorenberg. “De komende jaren willen we nog eens minimaal 10 procent extra besparen en hebben we een aantal grote momenten gepland op weg naar een circulair bedrijf en een fossielvrije leverketen.”
Aanjager voor verdere verduurzaming van Nederland
Tegelijkertijd zijn de netwerken, producten en diensten van KPN ook een belangrijke aanjager voor verdere verduurzaming van Nederland. Zo maken Glasvezel en 5G-connectiviteit het bijvoorbeeld mogelijk maken om thuis te werken en online zaken te doen waardoor er bijvoorbeeld minder kilometers worden gereden en kunnen bedrijven dankzij vergaande digitalisering de ecologische voetafdruk verder verkleinen.”
Sustainable Brand Index
De Sustainable Brand Index is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van duurzaamheid en consumentenmerken. In Nederland doet het jaarlijks onderzoek onder ruim 12.000 consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van 210 bekende merken in Nederland actief in 22 verschillende industriesegmenten.
URL : https://www.overons.kpn/nieuws/duurzaamheid-steeds-belangrijker-bij-keuze-telecomprovider/