Cognizant gaat als managed serviceprovider de operations van de IT en gevirtualiseerde mobiele netwerkinfrastructuur van VodafoneZiggo consolideren en ondersteunen. Dat maken beide partijen vandaag bekend.
VodafoneZiggo is aanbieder van vaste, mobiele en geïntegreerde communicatieoplossingen en entertainmentdiensten voor consumenten en het bedrijfsleven. Het partnership met Cognizant stelt het bedrijf in staat de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van zijn communicatiediensten te verbeteren, door proactief zijn infrastructuuractiviteiten te monitoren, preciezer te plannen en sneller nieuwe diensten uit te rollen. VodafoneZiggo bedient ruim vijf miljoen zakelijke en particuliere mobiele klanten in Nederland.
Als onderdeel van de vijfjarige operations- en onderhoudsovereenkomst zal Cognizant het huidige on-premise infrastructuurlandschap vereenvoudigen en harmonizeren. Cognizant zorgt voor automatisering van steeds meer processen, wat leidt tot een lagere cost of ownership en meer efficiënte onboarding, operations en onderhoud van VodafoneZiggo’s standaard en Network Function Virtualization (NFV) infrastructuur.
“De vraag naar onze dataservices en digitale klantervaring blijft maar stijgen. Daarom zijn we continu bezig onze diensten voor klanten te optimaliseren”, zegt Diana Geels – de Koos, Lead for Cloud Infrastructure Tribe bij VodafoneZiggo. “Verbetering van onze diensten gaat hand in hand met een sterke drive om zo efficiënt en effectief mogelijk te werken aan onze activiteiten en infrastructuur. Wij kozen Cognizant als vertrouwde partner vanwege zijn bewezen ervaring en expertise in het onderhoud en de verbetering van IT-omgevingen als de onze, en de manier waarop zij nieuwe functies en diensten schaalbaar inzetten.”
“Wij zijn er trots op dat VodafoneZiggo voor ons kiest, op basis van onze kennis en expertise in het beheren van de infrastructuur van grootschalige, wereldwijd opererende bedrijven in deze industrie”, zegt Saket Gulati, Country Manager Nederland bij Cognizant. “Door onze langdurige relatie met VodafoneZiggo, en doordat we weten wat hun uitdagingen zijn, zijn we er zeker van dat we de digitale doelstellingen van het bedrijf kunnen ondersteunen, en de stabiliteit van de IT-infrastructuur binnen het bedrijf naar een nieuw niveau kunnen brengen.”