Speakup heeft Speakup Reporting gelanceerd waarmee bedrijven hun bereikbaarheid optimaliseren. De nieuwe dienst werkt op het eigen communicatieplatform Compass en geeft klanten snel en makkelijk inzicht in de telefoniestromen van hun organisatie, aldus de telecomoperator.
Deze vorm van fijnmazige rapportage over telefonieverkeer was voorheen niet beschikbaar voor bedrijven. “De presentatie van de informatie is dynamisch, modern en intuïtief”, zegt technisch consultant Jan Roks van Speakup, die ook product owner is van Speakup Reporting. “Klanten kunnen de informatie selecteren die zij relevant vinden. Dat kan data zijn van één wachtrij of van twee of alle wachtrijen tegelijkertijd. Ook kunnen ze inzoomen op een bepaalde dag of periode. Verder is er een heat map die zwaartepunten in de telefoniestromen van een dag of week accentueert.”
Speakup Reporting is volgens Roks erg geschikt voor bedrijven met veel klantcontact of organisaties met een servicedesk of klant contact center die de wachtrijen beter willen managen. Veel van dit type bedrijven werken nu wel met zogenaamde wall displays die de actuele status van inkomende oproepen tonen. “Een nadeel hiervan is dat de informatie op die displays vluchtig is”, zegt Roks. “Maar bedrijven willen ook graag analyseren hoe de telefonie van hun organisatie er over een langere periode uitziet. Dat kan met Speakup Reporting. Zo kunnen ze hun bereikbaarheid nu eenvoudig verbeteren door bijvoorbeeld de bezetting van een call center, servicedesk of klant contact center op drukke tijden te verhogen. Steeds meer bedrijven willen dat. Dat geldt inmiddels niet alleen voor grote organisaties maar steeds vaker ook voor MKB-bedrijven.”
Partners kunnen de tool vanaf deze maand als kant-en-klare-oplossing bestellen via de servicedesk. Op termijn wordt de tool ook beschikbaar via de partnerportal van Speakup. Speakup Reporting voldoet aan alle regelgeving op het gebied van beveiliging, privacy en dataopslag. Alle data die de tool gebruikt, is drie maanden lang beschikbaar en zichtbaar voor klanten. Kwesties rond privacy en security van klantgegevens passen in de bestaande verwerkingsoverkomsten van Speakup met partners en klanten.