Avaya en Plantronics kondigen een nieuw samenwerkingsinitiatief aan om de groeiende behoefte aan eenvoudigere communicatie in Contact Centers en Unified Communications-omgevingen aan te pakken. Het eerste initiatief onder de samenwerking richt zich op het verzekeren van compatibiliteit en nauwe integratie tussen headsets van Plantronics en Avaya’s Chrome-gebaseerde Contact Center Apps.
“Plantronics heeft hard gewerkt om zijn klassieke endpoint business af te stemmen met oplossingen, die medewerkers op positieve wijze met klanten verbinden”, aldus Nancy Jamison, hoofdanalist, Customer Contact Centre group bij Frost & Sullivan. “De uitbreiding van de samenwerking met Avaya, die dezelfde missie kent, zal een aanzienlijk verschil maken voor de klantbinding.”
Volgens een recent onderzoek van de International Customer Management Institute (ICMI) denkt 71 procent van de Contact Center-leiders dat systeemmoeilijkheden en de inefficiëntie van tools de grootste bijdrage leveren aan de stress die Contact Center-medewerkers tijdens een werkdag ervaren. Het rapport merkt ook op dat de grootste positieve impact op prestaties ontstaat, zodra men is uitgerust en over de nodige middelen beschikt om het werk effectiever en efficiënter te kunnen verrichten.
“De eerste behoefte die onze klanten zoeken is eenvoud en gebruiksgemak”, zegt Mark Monday, vice-president en general manager van Team Engagement Solutions bij Avaya. “Steeds meer van onze klanten vragen ons hoe Plantronics en Avaya kunnen samenwerken om een betere engagement-ervaring te creëren. Via dit partnerschap integreren Avaya en Plantronics multi-channel samenwerkingsmogelijkheden met bedrijfsprocessen en applicaties, voor een moeiteloze engagement-ervaring voor onze klanten.”
Avaya en Plantronics kennen een langdurige samenwerking die decennia overspant. Gedurende deze periode hebben de bedrijven een verregaande technologische integratie ontwikkeld, die de innovatie rondom het contactcenter heeft gevoed en verbeterde audio- en video-ervaringen voor bedrijven heeft helpen creëren. Meest recentelijk hebben de bedrijven de Seamless transfer snap-in gelanceerd als onderdeel van de Avaya Engagement Assistant. Dit stelt mensen met een Plantronics Voyager Legend UC headset in staat om een mobiel gesprek vloeiend te laten overgaan in een video-enabled Avaya Scopia desktopsessie zonder verlies van audio. De oplossing maakt gebruik van Plantronics’ proximity API’s met het Avaya Engagement Development Platform (EDP) en is een voorbeeld van hoe ontwikkelaars binnen enkele minuten een op maat gemaakte integratie kunnen creëren met gebruik van standaard-gebaseerde API’s en de Avaya EDP.