Op 29 november worden in Het Zalmhuis te Rotterdam in acht categorieën de Telecom Inspirience 2016 uitgereikt. In de categorie Best Vertical Partner 2016 heeft de vakjury de volgende business partners genomineerd.
Ask Roger!
Vertical: Automotive
Om aan alle eisen te voldoen en winstgevend te blijven in de competitieve autobranche zijn kleinere autodealers samen ‘multi-brand’ dealerorganisaties gaan vormen. Dit levert uitdagingen op het gebied van klantcontact en klantbeleving. Om zich op deze nieuwe situatie aan te passen, richt het merendeel van de dealerorganisaties hiervoor een Klant-Contact-Center (KCC) in. Als gevolg hiervan wordt het contact tussen de organisatie en de klant onpersoonlijker. Ask Roger! heeft specifieke oplossingen ontwikkeld voor deze uitdaging van de automotive branche en deze inmiddels met succes bij enkele dealers geïmplementeerd. De oplossing van Ask Roger! biedt: een koppeling tussen hét CRM-systeem in automotive (SAM) en IP-telefonie; een Unified Contact Center; Roger365 (telefonie rapportage dashboard); Wallboard; webchat; Sociale media-integratie met het KCC. Met als resultaat: een optimale klantbeleving, doordat altijd klantinformatie beschikbaar is tijdens klantcontacten; grip op inkomende communicatiekanalen door overzicht hoe deze communicatiestromen lopen en een duidelijke to-do-lijst vanuit SAM voor dagelijkse uitgaande klantcontacten.
Helder Telecom
Vertical: Juridische Dienstverlening
Helder Telecom is onderdeel van de Lexxyn Groep, een groep samenwerkende bedrijven die ICT-diensten leveren binnen de juridische sector: de advocatuur, het notariaat en de deurwaarderspraktijk. Helder Telecom heeft inmiddels een prominente plek weten te bemachtigen binnen de Nederlandse juridische sector. De reden van dit marktaandeel is naast een optimale dienstverlening, de kruisbestuiving die dagelijks plaatsvindt binnen de Lexxyn Groep-partners. Zo werkt Helder Telecom & ICT veelal samen met Lexxyn-partner ICT Concept (ICT-leverancier). Schakelen gaat rechtstreeks zonder afleiding voor de klant. Die profiteert van een altijd werkende telecomoplossing die aansluit bij de IT-omgeving. Of de samenwerking tussen Helder en Devoon (software voor het Notariaat), waarbij vanuit het systeem direct gebeld kan worden en de bijbehorende app optimaal beveiligd is. En willen kantoren waar de partners om tafel zitten advies op het gebied van telecom. Dan wordt Helder ingeschakeld. Doordat de Lexxyn-partners elkaars systemen kennen, kan snel gekoppeld en geschakeld worden. Allemaal voorbeelden die zorgen dat juridische werkprocessen geoptimaliseerd kunnen worden, waarbij optimale beveiliging en bereikbaarheid centraal staat.
IP One
Vertical: Hypotheekadviesbranche
Hypothekers moeten goed bereikbaar zijn. Aangezien een hypotheek een heel persoonlijke keuze is, moet het contact met klanten persoonlijk zijn; het eerste contact maar ook de daaropvolgende contactmomenten. IP One mag meer dan 50 (franchise)vestigingen van De Hypotheker tot haar klantenkring rekenen. Door de oplossing die IP One biedt, zijn de vestigingen van De Hypotheker goed bereikbaar en kunnen zij klanten perfecte service bieden. Ook zijn vestigingen optimaal met elkaar verbonden, waardoor telefoonverkeer van andere vestigingen opgevangen kan worden. Vanaf elke werkplek is duidelijk zichtbaar voor welke vestiging er gebeld wordt. Zo kan de medewerker opnemen met de specifieke naam van die vestiging. Door een goed overzicht te hebben van alle collega`s, kan er direct worden doorgeschakeld naar een medeweker voor wie dit gesprek bestemd is. IP One heeft gezorgd voor priorisering van binnenkomend verkeer. Zo gaan telefoontjes van klanten bijvoorbeeld voor op die van bankmedewerkers. Ook wordt er regelmatig gebruik gemaakt van de management informatie om te meten wanneer het meeste binnenkomend verkeer plaatsvindt. Op deze manier kunnen medewerkers worden bijgeschakeld om gesprekken aan te nemen.
Zetacom
Vertical: Ziekenhuizen en Gezondheidszorg
Zetacom is system integrator voor de zakelijke markt. De afgelopen jaren heeft Zetacom veel specialistische kennis en ervaring opgedaan in de gezondheidszorg door telefonie, netwerken, zorgcommunicatie en IT met elkaar te integreren en bovenop deze basis diensten te leveren zoals telefonie, camerabewaking, persoonsbeveiliging, zorgdomotica en bewoners-WiFi. Nieuw is gespecialiseerde dienstverlening, met onder andere de certificering van zorgmedewerkers en een continue begeleiding van zorgmedewerkers. Deze sterke focus en uitgebreide kennis van de gezondheidszorg heeft geresulteerd dat meer dan 25 procent van de Nederlandse ziekenhuizen en 17 procent van de zorginstellingen gebruikmaken van een oplossing van Zetacom. Bovendien is Zetacom eind juni 2016 benoemd tot Healthcare Solutions Expert door Mitel. Als Mitel Healthcare Solutions Expert voldoet Zetacom aan strenge eisen op meerdere gebieden waaronder diepgaande productkennis, aantal getrainde medewerkers en hoge klanttevredenheid. Ook heeft Zetacom aantoonbare kennis en inzicht in de gezondheidszorg.
Panas Hosted
Vertical: Makelaardij
Panas levert al vijf jaar Swyx-telefonie uit de Cloud. In 2008 heeft Realworks (CRM-leverancier in de makelaardij) een telefoniekoppeling met het Swyx hosted telefonieplatform ontwikkeld. Vanaf dat moment kon de moderne makelaar die gebruikmaakt van Realworks beschikken over tal van efficiënte communicatieoplossingen, eenvoudig uitbellen vanuit een klantenkaart, bij inkomende en uitgaande gesprekken direct de klantenkaart in beeld krijgen om gespreksverslagen snel vast te leggen en nog veel meer. Met deze mooie tools in handen is Panas deze branche gaan benaderen. Panas is constant in beweging om de veranderende makelaarsbranche te voorzien van “tailor made” communicatieoplossingen. Voor de drukbezette makelaar is een professionele telefoon antwoordservice ontwikkeld die direct werkt in het Realworks CRM-pakket. De Swyx Mobile App mag natuurlijk ook niet ontbreken voor de moderne makelaar: overal en altijd bereikbaar zijn onder één telefoonnummer. Om het de gebruiker nog makkelijker te maken, is we de look & feel van de Swyx-softphone aangepast aan de visuele stijl van Realworks. Panas voorziet inmiddels ruim 400 makelaarskantoren van hoogwaardige communicatieoplossingen en dit aantal neemt wekelijks toe.
Uitreiking
De award voor Best Vertical Partner 2016wordt samen met de andere Telecom Inspirience Awards uitgereikt op 16 november in het Zalmhuis te Rotterdam. Voor meer informatie: www.telecominspirience.nl