Op 15 november worden in Het Zalmhuis de Telecom Inspirience Awards uitgereikt. Nieuw element in de Telecom Inspirience Awards van dit jaar is de Spotlight Award. Deze buitencategorie is bestemd voor business partners die zichzelf op een bepaalde manier positief in de schijnwerpers hebben gezet. Hier lees je welke business partners kans maken op de Spotlight Award 2017.
Business partner:Â Adatum ICT & Telecom
Case: Internationale Expansie met IP Businessmanager
Adatum ICT & Telecom heeft dit jaar in de VS en Spanje een vestiging geopend om ook daar met het eigen VoIP-platform IP Businessmanager de markt op te gaan. Het VoIP-communicatiesysteem draait inmiddels al in 16 landen en recent deed de mogelijkheid zich voor om de stap naar het Amerikaanse continent te maken. Tevens is onlangs in het Spaanse Valencia een vestiging geopend.
Business partner:Â BTC
Case: BTC wint in consortium Aanbesteding ICT Werkomgeving Rijk
BTC heeft dit jaar in samenwerking met Protinus IT en Vodafone de aanbesteding ICT Werkomgeving Rijk: IWR2016|LAM gewonnen. IWR2016|LAM staat voor Laptops, Accessoires en Mobiele ICT-Werkplekken. Deze heeft een omvang van ongeveer 50 miljoen euro per jaar. Om Nederland te helpen digitaliseren, moet er op een professionele manier worden samengewerkt. Dat is nu gelukt door het trio BTC/Protinus/Vodafone bij de Nederlandse overheid. Dit kan als voorbeeld dienen voor de ICT-branche.
Business partner:Â QNP ICT & Telecom
Case: Groei door Marketing
Op het moment dat ondernemend Nederland jarenlang pas op de plaats maakte, zag QNP kansen en investeerde zij bewust in marketing, personeel en nieuwbouw. In drie jaar tijd heeft QNP met een gedurfde aanpak op marketing-, sales- en portfolio-niveau een vernieuwd resellerbedrijf neergezet en een succesvolle ontwikkeling doorgemaakt. Resultaat: QNP is een merk met beleving geworden in de regio, het bedrijf is gegroeid in FTE en in omzet ( >50%). Kers op de taart: de verhuizing naar het nieuwe, innovatieve bedrijfspand in Breda, eind dit jaar.
Business partner:Â Logicomm
Case: Uniek concept tegen onbereikbaarheid
Logicomm is een nieuwe reseller van communicatieoplossingen met een unieke aanpak. Het bedrijf trekt ten strijde tegen onbereikbaarheid en gaat hier erg ver in. Het heeft hier een totaalaanpak voor ontwikkeld met als doel dat ondernemingen aantoonbaar succesvoller worden. Klantcontact is een essentieel onderdeel van de strategie binnen een onderneming. Uit onderzoek van Logicomm onder 790 bedrijven blijkt dat 30 procent hiervan slecht bereikbaar is. Dat kost omzet en marge. Om dit te bestrijden zet Logicomm in haar totaalaanpak meting, analyse, advies, Cloud-diensten en structurele evaluatie in.
BEKIJK HIER DE VOLLEDIGE CASES VAN DE SPOTLIGHT AWARD 2017