Op 15 november worden in Het Zalmhuis de Telecom Inspirience Awards uitgereikt. Hier lees je de klantcases die kans maken op de award voor Best Cloud Communications Project 2017.
Klantcase: Warchild
Business partner:Â Adatum ICT & Telecom
Adatum heeft voor Warchild in 20 landen het IP Businessmanager Charity-concept geleverd: een complete en stabiele VoIP communicatieoplossing voor goede doelen en stichtingen. Adatum vindt dat het geld wat besteed wordt aan kostbare ICT- en telefonieoplossingen, beter gebruikt kan worden om dromen te verwezenlijken. De IP Businessmanager voor Warchild draait volledig redundant in de Cloud en kent een 6 laags security model met een volledige encryptie. De letterlijke winst voor Warchild is dat bijna 100.000 euro bespaard is aan investering, mede ook door het opnieuw inzetten van de Cisco IP toestellen die de klant reeds had. Ook de internationale belkosten zijn nu voor het grootste deel verdwenen doordat dit met de Cloud-oplossing ntern belverkeer is geworden. Door de Vast-Mobiel koppeling zijn medewerkers ook buiten kantoor beter bereikbaar. Het beheer voor 20 landen kan centraal gedaan worden en dankzij de Narrowcasting-feature zit ook videocommunicatie in de oplossing.
Klantcase: Heliview
Business partner: Féju Automatisering
Heliview is een bedrijf met enerzijds een groot outbound callcenter en anderzijds een business development organisatie van 35 medewerkers die gezamenlijk werken aan de diverse facetten van een project waarbij de onderlinge communicatie van groot belang is. De uitdaging bij deze klant zat in het inzichtelijk maken van de diverse vormen van data en communicatie en daar op een makkelijke manier mee om te gaan. Voorheen waren de diverse afdelingen eilandjes met eigen data-informatiestromen. Féju heeft dit samen met de klant inzichtelijk gemaakt vanaf alle mogelijke devices: vaste toestellen, ipads, smartphones. De medewerkers hebben alleen een laptop, tablet en smartphone. Voor het outbound callcenter is een Hosted Onbeperkt bellen oplossing geleverd. Voor de 35 vaste medewerkers de Cloud Communicatie-oplossing My-Connect. Alle medewerkers zijn voorzien van het meest uitgebreide profiel inclusief MiTeam-functionaliteiten. Hierdoor zijn medewerkers op alle devices beschikbaar en wordt middels een Exchange-integratie de beschikbaarheid vanuit de Outlook-agenda geregeld. In MiTeam zitten de functionaliteiten: Chatten, documenten delen, taken uitzetten binnen de projectgroep en online samenwerken. Van ieder project wordt een zogenaamde stream gemaakt, de projectdeelnemers worden toegevoegd en kunnen vanaf dat moment echt samenwerken aan het project, alle communicatie rondom het project is nu centraal beschikbaar binnen de stream, waar in de oude situatie het een hele klus was om die project gerelateerde informatie boven water te krijgen. Om dit met een Cloud-oplossing in te vullen, was de efficiëntste weg: Eenvoudig uit te rollen, beschikbaar op alle devices, onbeperkt belverkeer en flexibel op en af schalen voor wanneer er bijvoorbeeld tijdelijk call-agents bij of af moeten.
Klantcase: Geostick
Business partner:Â Het Nieuwe Telefoneren
Geostick is een van de grootste etikettendrukkerijen in Europa; een internationaal productiebedrijf met bijna 300 medewerkers verdeeld over 6 divisies.  Door de verschillende overnames van de afgelopen jaren was er een rommelige situatie ontstaan als het gaat om bereikbaarheid. Drie bedrijven zijn opgegaan in zes divisies op vijf locaties, maar werden nog gebeld via de eigen regionale nummers en ieder op zijn eigen centrale. Bereikbaarheid was slecht meetbaar en individuele medewerkers waren soms lastig te bereiken. Het Nieuwe Telefoneren heeft voor Geostick één Cloud Telefooncentrale ingericht waarop medewerkers direct extern bereikbaar zijn. Dit is ingevuld met het GnTel-platform. De medewerkers in de drukkerij en in het magazijn zijn voorzien van een DECT-toestel. Graag wilden deze bellers ook weten als iemand zijn toestel op “niet storen” heeft gezet. Dit is simpel opgelost door een bandje met “Dit toestel staat op niet storen” te laten horen.De verschillende bestanden van de klant met contactgegevens zijn via Google contacts opgeschoond en gesynchroniseerd in het bedrijfstelefoonboek. Iedere divisie, locatie én individu kiest daaruit zijn eigen lijst met contacten die zichtbaar zijn in het telefoonboek op de Yealink-toestellen. Verder is BHV ingeregeld door 333 te bellen, maatwerk BHV, 10 toestellen gaan over en je ziet het ID van de beller en dat het een BHV-oproep betreft. In zijn totaliteit: voor Geostick is bereikbaarheid gegarandeerd, ook als de lijn eruit ligt.
Klantcase: Driezorg
Business partner:Â RAM Â Infotechnology
Driezorg is een dienstverlener die langdurige zorg, (wijk)verpleging en thuiszorg levert in de gemeenten Hattem en Zwolle. Zij doen dit met zo’n 1.000 medewerkers op 11 locaties. Zij wilde haar dienstverlening kostenefficiënter inrichten, waaronder dus ook haar ICT en telefonie. Op iedere locatie was een verouderde analoge telefooncentrale aanwezig. Ook was er op iedere locatie een eigen telefoniste voor inkomend en uitgaand verkeer, wat zorgde voor inefficiëntie en dubbel werk. Driezorg wilde graag een centraal contact center dat het telefoonverkeer van alle locaties zou afhandelen. RAM Infotechnology heeft na een inventarisatie van de wensen CareVoice Hosted Telefonie op alle werkplekken geleverd. Naast hosted telefonie is de koppeling gelegd met eCumulus, hét cloud platform voor de zorg, waarmee de gehele ICT-omgeving in één centrale toepassing draait, waaronder kantoorautomatisering, SaaS-applicaties, ECD en Mobile Device Management. Bereikbaarheid is gegarandeerd: zodra op een locatie, om wat voor een reden ook, de internetverbinding wegvalt, schakelt de centrale direct de lijnen door naar elk andere gewenste locatie, gsm, voicemail box, IVR, et cetera. Functionaliteit die voor een instantie als Driezorg van het grootste belang is omdat het gaat om mensenlevens. Beter bereikbaar, schaalbare oplossing, volledig locatieonafhankelijk geworden,
Klantcase: Maaswaal College
Business partner:Â KNNS
Het Maaswaal College is een middelbare school in Wijchen. Op drie verschillende locaties werken in totaal zo’n 300 medewerkers. De wensen van het Maaswaal College waren: volledig zelf te beheren bereikbaarheid, vervanging verouderde centrales, kosten omlaag brengen. Na het inventariseren van de behoeften kwam KNNS op de volgende setup uit: 120 Hosted Voice-seats, 22 vast-mobiel-seats met refurbished iPhones, twee callmanagers, drie FttH-verbindingen, Plantronics-headsets voor centrale bedienposten en absentie coördinatoren. Alle locaties hebben de beschikking gekregen over een snelle glasvezelverbinding. Deze infrastructuur biedt een solide en snelle basis voor de onderlinge communicatie. Alle lokalen zijn voorzien van Cloud Telefonie, in combinatie met een toestel met slechts vier keuzemogelijkheden. Naar buiten bellen is geblokkeerd. De werkplekken voor administratie, receptie, roostermakers et cetera hebben meer functionaliteit waaronder presence-informatie. Tot slot hebben stafleden en afdelingsleiders de beschikking gekregen over de Vamo-oplossing. KNNS heeft deze klant in de overstap naar de nieuwe oplossing ondersteund met drie kennissessies.
Klantcase: Make-A-Wish Nederland
Business partner:Â Zetacom
Make-A-Wish Nederland vervult ieder jaar ruim 500 liefste wensen van kinderen en jongeren tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. Het is een non-profit organisatie met 25 medewerkers en 400 vrijwilligers. De stichting wil de komende jaren meer wensen vervullen en meer donateurs werven door optimaal gebruik te maken van haar resources. Samen met de verhuizing naar een nieuw kantoor, gaf dit de aanleiding om te kijken naar interne efficiëntieslagen, waarbij ICT een belangrijke rol speelt. Make-A-Wish Nderland besloot om versneld over te stappen naar de cloud, te beginnen met cloud telefonie van NFON, geïmplementeerd door Zetacom. Er was op het gebied van ICT voornamelijk behoefte aan meer flexibiliteit en gebruiksgemak om enerzijds de vrijwilligers en fondsenwervers beter te kunnen ondersteunen en anderzijds de interne organisatie te ontlasten. Verder wilden zij overgaan op flexwerkplekken om medewerkers meer flexibiliteit te bieden en om de benodigde kantooroppervlakte te minimaliseren door onderbenutting tegen te gaan. In het kader van de verhuizing was flexibiliteit een randvoorwaarde. Het was verder essentieel dat de organisatie te allen tijde optimaal bereikwaar was en zou blijven en dat de oplossing zou resulteren in besparing op kosten en tijd. Make-A-Wish kan door de migratie naar Cloud en flexwerkplekken nog spaarzamer omgaan met budget en tijd en is te allen tijden optimaal bereikbaar.