Op 29 oktober worden in Het Zalmhuis te Rotterdam in zeven categorieën de Telecom Inspirience 2015 uitgereikt. In de categorie Best VaMo Project 2015 heeft de vakjury de volgende klantcases genomineerd.
Combird met de case Gemeente Overbetuwe
De telefonie-infrastructuur bij deze gemeente was verouderd, versnipperd en verre van ideaal, met name door het gemis aan bepaalde faciliteiten. Business partner Combird heeft een volledig hosted oplossing geboden waarin mobiele telefonie volledig is geïntegreerd. De smartphone is een intern toestel geworden. Gekoppeld aan een messaging- en presence-server kan de gebruiker middels een app zelf zijn bereikbaarheidsprofiel instellen. Bijkomstig voordeel is dat er meteen een “private” Whatsapp is voor de gemeentemedewerkers en zo het eigenaarschap van de data ook bij de gemeente blijft. Plaatsonafhankelijke bereikbaarheid is ook gewaarborgd.
DB Telecom met de case landelijk totaalinstallateur
De klant is een landelijk werkende totaalinstallateur met 13 vestigingen en 900 medewerkers. De klant heeft gekozen voor een communicatieoplossing waarbij de infrastructuur (vaste data) draait op het platform van KPN (KPN One Netwerk). Voor de telefoonfunctionaliteit worden de 13 huidige telefooncentrales vervangen door een Hosted-platform met vast-mobiel koppeling geïntegreerd. Zo kunnen de medewerkers via verschillende middelen, plaats- en tijdsonafhankelijk communiceren en samenwerken. Gemiddelde tijdwinst van 2 minuten per medewerker per dag door toepassing van presence over alle 13 vestigingen (besparing van 5.666,66 uur per jaar), bereikbaarheid voor klanten is verbeterd en professioneler. Door het centraal binnen laten komen van belverkeer is 4 FTE bespaard op de functie van telefoniste.
Pocos met de case Koninklijke Nooteboom Trailers
Koninklijke Nooteboom Trailers heeft in Europa een leidende marktpositie in het ontwerpen en fabriceren van voertuigen voor het uitzonderlijk wegvervoer. Het bedrijf heeft een geografisch grote productielocatie waar een nieuwe telefonieoplossing moest komen. Het terrein was echter te groot voor DECT. Bovendien vond Nooteboom het niet zinvol dat medewerkers 3 toestellen hadden (bureau-, DECT-, GSM-toestel) en wilde het bedrijf dus naar 1 toestel toe. Pocos heeft de Private GSM-oplossing van MCS met roaming op Vodafone-netwerk geïmplementeerd. Via Forced on PBX op de Hosted Xelion telefooncentrale hebben zo’n 100 medewerkers een mobiele telefoon met dezelfde functionaliteiten als een bureautoestel. De winst: enorme reductie van toestellen, grote toename van bereikbaarheid, inzicht in presence, redundancy via GSM-netwerk.
Reitsma Groep met de case Parlan Jeugdhulp
Parlan biedt met 750 medewerkers hulp en ondersteuning aan alle kinderen, jongeren en gezinnen die vragen hebben rondom opgroeien en opvoeden. Parlan is steeds meer dáár waar de kinderen zijn: in gezinnen, in de wijk, op school, in kinderopvang en op peuterspeelzalen. Dat stelt andere eisen aan de communicatie. Parlan heeft samen met Reitsma Groep een overzichtelijk en uitgebreid communicatieplan opgesteld. Aan de hand hiervan is er gekozen voor een integrale oplossing die via het mobiele en vaste netwerk van Vodafone wordt afgehandeld. Met Vodafone Onevoice worden de vaste en mobiele telefonie met elkaar geïntegreerd. Een van de voordelen is dat er geen investering meer gedaan hoeft te worden in bureautelefoons of telefooncentrales. Het telefoonverkeer wordt afgehandeld via Microsoft Lync. Door de VaMo-oplossing zijn de medewerkers onder één nummer bereikbaar. Cliënten hoeven niet meer naar kantoor te bellen. Het directere contact zorgt ervoor dat Parlan dichter bij de cliënt staan. Door de overstap van papier naar digitaal hebben de medewerkers via smartphone en tablet toegang tot cliëntinformatie.
Score Telecom met de case Merin
Merin verhuurt kantoor- en bedrijfsruimte in 200 eigen gebouwen. Het heeft een bijzondere aanpak om bedrijfsruimte verhuurd te krijgen: ze gaan zelf in lege panden zitten om daarmee nieuwe klanten trekken, want als er al een bedrijf zit in een verzamelgebouw is het aantrekkelijker om te huren. Wanneer 60 procent van een pand gevuld is, verhuist Merin naar een ander leegstand pand. Merin doet dat gemiddeld 3 keer per jaar en moet daarom flexibele Telecom en ICT hebben. Daarbij wilde het bedrijf zo min mogelijk vaste toestellen en zoveel mogelijke VaMo-abonnementen; voor de flexibiliteit, maar ook om de vooruitstrevendheid van het bedrijf uit te dragen. Score Telecom heeft een KPN ÉÉN-oplossing neergelegd met daarin vaste telefonie, mobiel en veel VaMo in één. 70 medewerkers hebben een VaMo-oplossing en slechts voor 30 medewerkers is er alleen een vast toestel. KPN ÉÉN geeft de flexibiliteit die deze klant nodig heeft: altijd op- en af kunnen schalen, verbindingen opzeggen en verhuizen kan makkelijk en snel.
Uitreiking
Op 29 oktober worden tijdens een feestelijk event, inclusief diner en netwerkborrel, de beste klantcases uit de ICT- en Telecombranche van de afgelopen 12 maanden in de spotlights gezet. U kunt aanwezig zijn op dit unieke netwerk-event. De uitreiking en het award-diner van de Telecom Inspirience Awards 2015 vinden 29 oktober vanaf 16.00 uur plaats op de prachtige locatie Het Zalmhuis in Rotterdam. TV-personality en stand up comedian Jeroen Smits is de gastheer deze avond. De dresscode is Black Tie.
Tijdens het award-diner worden de Telecom Inspirience Awards voor Best UC Project, Best Healthcare Project, Best Mobile Project, Beste Marketingactie, Best VaMo Project en Best Innovation uitgereikt. Hier leest u wie de kanshebbers zijn. Ook u kunt aanwezig zijn op dit feestelijke award-event. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact op met Daisy van Diejen via 024-3454150 of Daisy@magentapublishing.nl.