Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Distributie»7 Tips voor een ijzersterke futureproof portfolio!
    Distributie

    7 Tips voor een ijzersterke futureproof portfolio!

    22 mei 20254 Min leestijd
    futureproof
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    In een razendsnel veranderende markt is stilstaan geen optie. Klanten verwachten slimme
    totaaloplossingen, technologieën ontwikkelen zich in recordtempo en concurrentie loert overal.
    De centrale vraag is dus: Is jouw portfolio futureproof? Milan, Marcel en Derc van BusinessCom
    delen daarom hun portfolio-tips.

    Het jaar 2025 staat bij BusinessCom in het teken van het Futureproof Portfolio – de distributeur van ICT-hardware en Clouddiensten wil resellers helpen bij het vinden van groeikansen door samen de Portfolio
    APK uit te voeren. “Het draait niet alleen om producten, maar om strategische keuzes maken”, zegt partnermanager Marcel Derks.

    “We kijken samen waar je vandaag staat, wat je klanten morgen nodig hebben en waar jij het verschil kunt maken. “Met de portfolio APK wordt samen met de reseller het complete landschap van oplossingen doorlopen om te ontdekken waar kansen liggen. Om resellers op weg te helpen, geven partnermanagers Milan, Marcel en Derc van BusinessCom alvast enkele portfolio-tips.

    1. Vind de ‘white spots’ in je portfolio

    Veel resellers weten feilloos wat ze wél aanbieden, maar zijn zich minder bewust van wat ze missen. “Maak een analyse: welke diensten missen nog in jouw aanbod? Waar moeten je klanten nu nog voor uitwijken naar een ander”, zegt Marcel Derks. “Als jij die white spots ontdekt, kun je ze omzetten in kansen. Zo bouw je een aanbod dat volledig aansluit bij de wensen van je klant én de trends in de markt.”

    2. Verdiep je in UCaaS

    Unified Communications as a Service (UCaaS) is in opmars en het wordt steeds slimmer. “Met partijen als Intermedia en Zoom bied je je klanten één compleet platform voor communicatie, samenwerken en klantcontact – allemaal native geïntegreerd en ondersteund door AI”, legt partnermanager Derc van Mierlo uit. “Het is schaalbaar, veilig en klaar voor de toekomst. Dat maakt je portfolio compleet.”

    3. Bouw een standaardpropositie voor hybride werken

    “De combinatie van thuiswerken, werken op afstand en werken op kantoor is blijvend”, stelt Marcel Derks. “Resellers die een totaalpakket bieden – van UC-oplossingen, headsets en video-bars tot beveiliging en netwerkoplossingen – positioneren zich als de ideale partner voor de moderne werkplek.” Door een gestandaardiseerde propositie op te bouwen, kun je sneller schakelen, klanten efficiënter bedienen en je expertise beter laten zien.

    4. Maak je portfoliobeheersbaar

    Een breed portfolio lijkt aantrekkelijk, maar kan ook je grootste valkuil zijn. “Zorg voor focus per productlijn en bied keuzes per klantsegment, maar blijf kritisch”, zegt Milan van Elst. “Te veel variatie maakt het lastig voor je sales- én supportteam. Door samen te werken met een distributeur met een breed, goed gecureerd aanbod – zoals BusinessCom – hou je flexibiliteit én overzicht.”

    5. Word een one-stopshop voor je klant

    “Resellers die alles uit één hand kunnen leveren, winnen aan snelheid, stabiliteit én gemak”, stelt Milan van Elst. “Je wil niet bij vijf leveranciers inkopen voor hardware en diensten voor de werkplek. Denk aan één bestelportal voor abonnementen en hardware, één supportdesk, één factuur – dat maakt jouw dienstverlening veel krachtiger en overzichtelijker.” Dit model maakt jouw rol als adviseur sterker én verhoogt klanttevredenheid.

    6. Creëer balans tussen massa en niche

    “Een goed futureproof portfolio bevat zowel populaire oplossingen als slimme nicheproducten”, aldus Derc van Mierlo. “De bekende oplossingen zorgen voor volume, maar met een unieke propositie onderscheid je je echt van de massa. Denk bijvoorbeeld aan sectorspecifieke oplossingen, gespecialiseerde security of unieke hardware merken. Zo blijf je concurrerend, ook als de marges onder druk staan.”

    7. Omarm AI – nu

    “AI is geen toekomstmuziek meer, het is nú. Van slimme gespreksanalyse tot automatische rapportages: AI-toepassingen maken oplossingen efficiënter en gebruiksvriendelijker”, zegt Milan van Elst. “En jouw klanten verwachten dat ook. Denk aan tools als Zoom AI Companion, waarmee je klant productiever werkt en jij als aanbieder voorop blijft lopen.”

    Conclusie:

    Futureproof begint met inzicht Een sterk portfolio is nooit af – het groeit mee met de markt, je klanten én jouw ambities. Wil jij weten waar je staat en waar je naartoe kunt groeien? Doe dan samen met ons de Portfolio APK. Vraag hem hier aan: 

     

     

    Ondersteuning door sterke leveranciers BusinessCom is door de breedte en diepte van zijn eigen
    portfolio uitstekend instaat om een inhoudelijk gesprek met business partners te voeren over hun portfolio. De volgende leveranciers ondersteunen de campagne ‘Is jouw portfolio Futureproof?’:

     

    Gerelateerd

    Vorige artikelJan-Hein Bastiaenen – Founder (en nu) Ambassadeur van Strict
    Volgende artikel Terugblik bij het afscheid van Micha Cohen en Arthur van den Ende; pioniers in cloudtelefonie

    Gerelateerde berichten

    BusinessCom en Mitel werken samen aan futureproof communicatie-ecosysteem

    BusinessCom en Mitel werken samen aan futureproof communicatie-ecosysteem

    Q data solutions: specialist in 5G met een menselijke maat

    Q data solutions: specialist in 5G met een menselijke maat

    TBM Magazine
    TBM 2025-03
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    sep 5
    5 september - 9 september

    IFA Berlijn

    sep 10
    16:00 - 19:00 CEST

    TechDrinks Utrecht

    sep 12
    12 september - 15 september

    IBC 2025

    sep 15
    15 september - 18 september

    NL Tech Week

    sep 23
    23 september - 25 september

    KPN Partner Network: Vision 2025

    okt 7
    12:00 - 18:00 CEST

    National 6G Conference Future Network Services

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • KPN

      Account Director Integratie Accounts

      • Overal
      • KPN
    • Enreach

      Partnermanager  

      • Overal
      • Enreach
      • Full Time
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!