Enter your email Address

TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • MissieKritisch
    • Telecom
    • Connexie
      • b-to-c
      • België
    • Achtergrond
    • Vacatures
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Achtergrond»56% van de Nederlandse werknemers wil enkel remote werken
    Achtergrond

    56% van de Nederlandse werknemers wil enkel remote werken

    19 augustus 20224 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    Het merendeel van de Europese werknemers, waaronder ook de Nederlandse, ziet zelfs een gedeeltelijke terugkeer naar kantoor niet zitten: zij willen liever volledig remote werken. Dat is een van de belangrijkste uitkomsten van recent onderzoek naar de vraag waarom bedrijven over de hele wereld worstelen met de terugkeer van werknemers naar kantoor in het tijdperk van hybride werken. Daarnaast bekeek het onderzoek wat bedrijven kunnen doen om de terugkeer naar de hybride werkplek beter te laten verlopen.

    Om te helpen een antwoord te vinden op de vraag waarom dit percentage zo hoog is, heeft Poly vandaag aan de hand van bovenstaand onderzoek een nieuwe whitepaper gepubliceerd. De whitepaper, met als titel A Reset for Return to the Office? The Journey to Hybrid Working, identificeert een aantal belangrijke redenen waarom werknemers de deur niet meer uit willen. Onder andere de werk-privébalans, productiviteit, kinderzorg, reiskosten en -tijd en de hoge inflatie spelen mee – wat de kantooromgeving daar tegenover zet, is blijkbaar niet meer genoeg.

    Paul Clark, Senior Vice President, EMEA bij Poly: “De terugkeer naar kantoor mist een overtuigend verhaal. Lokkertjes als gratis koffie en lunch hebben hun beste tijd wel gehad. Mensen die hybride werken, hebben een heel goede reden nodig om terug op kantoor te komen. De werkcultuur moet op nummer één staan, dus organisaties moeten nadenken over de totale kantoorervaring: ruimtelijke indeling, aanwezige technologie en culturele kwesties zijn allemaal belangrijke zaken om aan te pakken en te verbeteren. Door dit te doen, kunnen ze werknemers weer naar kantoor krijgen zonder hen te hoeven dwingen.”

    In de whitepaper worden een aantal belangrijke punten met betrekking tot de huidige cultuur bij bedrijven geïdentificeerd:

    • De aarzelende terugkeerder: Onderzoek uit Europa en de VS toont aan dat hoe groter het bedrijf is, hoe langzamer de terugkeer naar kantoor verloopt. In Europa is 64% van de werknemers niet bereid volledig terug te keren naar kantoor. Dit komt door verschillende redenen, zoals bijvoorbeeld de tijd die werknemers verliezen met het pendelen, de verminderde concentratie op kantoor en de lagere productiviteit. Nederlandse werknemers zijn het meest bereid om terug te keren naar kantoor: ‘slechts’ 56% van de werknemers wil enkel remote werken. In Ierland zijn werknemers het meest aarzelend, 83% is niet bereid om terug naar kantoor te gaan.
    • Cross-functionele samenwerking tussen verschillende teams: Hybride werken vereist van bedrijven en organisaties dat ze de strikt gescheiden afdelingen op het gebied van IT, HR en onderhoud opdoeken, zodat de afdelingen samen betere, gezondere en productievere werkplekervaringen kunnen ontwikkelen.
    • Digitale transformatie: Minder dan drie op tien werkgevers heeft nieuwe samenwerkingsruimtes en vergaderplekken opgezet met tools voor videovergaderingen of bestaande vergaderruimtes opnieuw ingericht voor het hybride werken.
    • Een cultuur opbouwen: Om de terugkeer naar kantoor in beweging te krijgen, moeten bedrijven onderzoeken hoe ze hun eigen bedrijfscultuur beter op orde kunnen krijgen en deze ook effectief kunnen laten leven binnen de kantooromgeving. Ze kunnen meer leren over hun eigen personeelsbestand, en een betere match zoeken tussen functietitels en de verschillende mogelijkheden binnen het model van hybride werken.

    Paul Clark: “Hybride werknemers meer terug naar kantoor krijgen, is cruciaal voor een effectief hybride werkmodel, maar er speelt momenteel een lastige combinatie van factoren. De stijgende kosten van levensonderhoud hebben een enorme impact op de portemonnee, waardoor veel werknemers het reizen naar kantoor afwegen tegen het besparen van tijd en geld. Meer dan ooit vragen werknemers zich af waarom ze naar kantoor moeten komen –  maar deze vraag wordt niet beantwoord. Organisaties moeten zich richten op het in stand houden van hun bedrijfscultuur, maar ze moeten medewerkers ook een gegronde reden bieden om terug te keren naar kantoor, die het hun tijd en geld waard maakt om te komen. Tegelijkertijd moeten bedrijven de technologie implementeren die nodig is om medewerkers in staat te stellen vanaf elke locatie te werken.”

    Het onderzoeksrapport “A Reset for Return to Office? The Journey to Hybrid Working” belicht de meest recente onderzoeken en ‘best practices’ van over de hele wereld, en is hier beschikbaar.

    Gerelateerd

    Vorige artikelOPPO lanceert wereldwijde versie van ColorOS 13
    Volgende artikel Directiewisselingen bij VodafoneZiggo

    Gerelateerde berichten

    Xelion

    Terugblik bij het afscheid van Micha Cohen en Arthur van den Ende; pioniers in cloudtelefonie

    Digitalisering als sleutel in een complexe zorgomgeving

    TBM Magazine
    citymesh

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Evenementen

    Aankomende evenementen

    mei 21
    21 mei - 23 mei

    GITEX Europe Berlin

    mei 26
    16:00 - 19:00 CEST

    Techdrinks Almere

    jun 3
    3 juni - 5 juni

    ANGA COM 2025

    jun 7
    7 juni - 13 juni

    InfoComm 2025

    jun 11
    Gehele dag

    Telecom Insights 2025

    jun 11
    12:00 - 18:00 CEST

    Partner Event Internet on Demand: ‘FWA: the next big thing in telecom’

    Bekijk kalender
    Vacatures
    • Commercieel medewerker binnendienst Selcom

      • Nijkerk
      • Full Time
    • X2com

      Inside Partner Manager bij X2com

      • Heikampweg 5a, 5249 JX Rosmalen
      • X2com

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Schoolstraat 61
    6512 JC Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2025 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!