3CX, de ontwikkelaar van de nieuwste software PBX, 3CX Phone system for Windows, kondigt de lancering van versie 14 van haar communicatieoplossing aan. Deze laatste versie biedt resellers de mogelijkheid om zowel een hosted als een on-premise PBX op hetzelfde platform aan te bieden; een welkome aanvulling voor partners die hun assortiment willen uitbreiden met virtuele PBX services.
De door 3CX volledig herschreven smartphone clients voor iOS en Android brengen mobiliteit naar een nieuw niveau dankzij het geavanceerde gebruik van PUSH technologie en een geïntegreerde SIP tunnel. Smartphone gebruikers kunnen hun office extensie overal gebruiken met hetzelfde gemak als een normaal telefoongesprek. Met dank aan PUSH kan 3CX de telefoon activeren in geval een gesprek binnen komt terwijl de applicatie uitstaat. Snelle registratie en respons maakt het voor de gebruiker mogelijk gesprekken eenvoudig aan te nemen.
Nick Galea, CEO van 3CX: “Versie 14 zorgt voor een nieuwe standaard, met name op het gebied van support voor smartphones. De integratie van PUSH in de software clients, wat ervoor zorgt dat 3CX PUSH berichten een hogere prioriteit krijgen dan andere berichten, levert een bijdrage aan een ongeëvenaarde vorm van mobiliteit met een office system binnen handbereik, waar u zich ook mag bevinden. Combineer dit met de gebruiksvriendelijkheid en het 3CX Phone System is uniek in de markt.”
Geïntegreerde virtual PBX hosting mogelijkheden
Gebruikers wordt bovendien een aanvullende deployment optie geboden wat ervoor zorgt dat 3CX partners 3CX als een hosted PBX aan kunnen bieden. Het 3CX Phone System v14 kan worden geïnstalleerd als een virtual PBX server voor maximaal 25 gebruikers op een enkele Windows server. Dit maakt management eenvoudig en reduceert de kosten per gebruiker. 3CX levert een virtual PBX die anders is dan de traditionele multi-account systemen; de 3CX PBX services en data stores zijn geheel apart voor iedere klant. De aanvulling komt wanneer leveranciers een groeiende vraag naar cloud-based oplossing merken. Een voorspelling is dat in 2018 de hosted PBX/UC sector meer dan 18 miljard Dollar omzet behaalt. Met de 3CX Phone System Hosted PBX kunnen partners van 3CX, 3CX ook aanbieden als een hosted oplossing samen met de on-premise versie.
Eenvoudig management met nieuwe admin features en meer supported SIP trunks
Op het gebied van de administratie voegt 3CX verbeterde management functies toe, zoals geplande back up en restore, alerts en een streamlined interface. 3CX integreert virtuele out of the box fault tolerance. Met de PRO editie is het gemakkelijk om een virtuele “kopie” te maken van het het 3CX Phone System als standby optie of een backup in het geval men te maken krijgt met een server failure.
Administrateurs kunnen voorts gebruik maken van een uitbreiding van het aantal functies, zoals scheduled reports via e-mail, voicemail en recordings quota management, alsmede een aantal nieuwe aanbieders van SIP trunks zoals Broadvoice, AMcom, Deutsche Telecom en Time Warner Cable, om er een aantal te noemen.
Verbeterde integrated videoconferencing
3CX WebMeeting, de geïntegreerde oplossing voor videoconferencing, heeft een grote verbetering ondergaan op het gebied van video delivery door de verbeterde WebRTC support. De software heeft nieuwe opties die ideaal zijn voor webinars, online lessen en vergaderingen, zoals integrated remote control, het opnemen van webinars zodat deze op YouTube geplaatst kunnen worden en feedback polling. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om de controle van een vergadering over te dragen en om PowerPoint presentaties op voorhand te uploaden in HTML en zodoende minder bandbreedte te gebruiken. 3CX WebMeeting is gratis voor het gehele bedrijf tot aan 10 gebruikers zodat men een foutloze gebruikerservaring heeft. 3CX heeft haar wereldwijd netwerk van servers uitgebreid zodat lokale video delivery optimaal verloopt.