Enter your email Address

    • Home
    • Telecom
    • Mobility
    • VoIP
    • ICT
    • IoT
    • Algemeen nieuws
    • Evenementen
    • TBM Magazine
    • Achtergrond
    • Contact
    Facebook Twitter LinkedIn
    Facebook Twitter LinkedIn
    TBM
    Login
    • Home
    • Mobility
    • ICT
    • Telecom
    • IoT
    • Algemeen
      • Vacatures
    • Achtergrond
    • Evenementen
    • Magazines
      • TBM
      • OFM
    TBM
    Home»Mobility»30 procent huishoudens met multiplay heeft vast én mobiel
    Mobility

    30 procent huishoudens met multiplay heeft vast én mobiel

    5 december 20183 Min leestijd
    Delen
    Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

    In totaal is de omzet uit multiplay-diensten in Nederland in het derde kwartaal van 2017 met bijna 5 procent gegroeid naar 1,13 miljard euro, aldus het Telecompaper-rapport Dutch Consumer Multiplay Market over Q3 2017. De omzetgroei in multiplay werd mede veroorzaakt door prijsverhogingen bij Ziggo en KPN en haar merken voor de dual-play en triple play pakketten. Verder maken meer klanten van de begin dit jaar gefuseerde operators VodafoneZiggo gebruik van de Non Stop gratis extra’s: voor mobiele klanten van Vodafone die ook Ziggo-internet en televisie afnemen en vice versa.

    Vast-mobiel stijgt ook bij aansluitingen
    Het aandeel van vast-mobiel bij alle multiplay-huishoudens groeide dus naar meer dan 30 procent in het derde kwartaal, maar liefst tien procentpunten meer dan eind 2016. Het grootste gedeelte van de multiplay huishoudens heeft wel nog steeds een traditionele triple play bundel (breedband, vaste telefonie en tv), maar dat aandeel is wel gedaald naar 49 procent. Het totaal aantal multiplay-huishoudens groeide ondertussen nog licht door, met 0,9 procent naar 6,62 miljoen eind september 2017.

    VodafoneZiggo groeit door op quad play-markt
    Op de quad play-deelmarkt is KPN – mede dankzij de vroege lancering van haar vast-mobiel aanbod KPN Een – nog altijd de grootste aanbieder in volume, met 60 procent van de aansluitingen. VodafoneZiggo wist haar marktaandeel wel met 4 procentpunten te vergroten naar 37,4 procent in Q3 2017. Bij de omzet in quad play is de groei in aandeel van VodafoneZiggo vrij spectaculair: van 22 procent naar bijna 34 procent. KPN is ook hier nog steeds de grootste met bijna 64 procent.

    De verhoudingen tussen de aanbieders in multiplay totaal zijn evenwichtiger dan bij quad play. Ziggo is de grootste multiplay-aanbieder als het gaat om aansluitingen, met 47,6 procent marktaandeel, gevolgd door KPN met 39,9 procent. Qua omzet is Ziggo ook de grootste aanbieder, met 48,1 procent goed voor meer dan 540 miljoen euro in Q3, gevolgd door KPN met 42,6 procent met 480 miljoen euro.

    Triple play behoudt grootste omzetaandeel
    Ondanks de groei van quad play-omzet is triple play (drie diensten vast en/of mobiel bij één aanbieder) nog altijd het grootste segment binnen multiplay, met een aandeel van iets meer dan 55 procent. Quad play groeide wel, met bijna 2 procentpunten naar een kleine 23 procent.

    “We verwachten dat de verhoudingen tussen de diverse grote operators verder zullen veranderen in het laatste kwartaal van 2017,” verwacht Telecompaper-analist Kamiel Albrecht, auteur van het multiplay-rapport. “Aangezien T-Mobile sinds begin oktober ook extra’s is gaan aanbieden voor klanten die vast en mobiel afnemen. In 2018 komt daar ook nog de net aangekondigde overname van Tele2 door T-Mobile bij.”

    Gerelateerd

    Vorige artikel‘Tele2 kan niet zelfstandig overleven in Nederland’
    Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

    Gerelateerde berichten

    Axis introduceert livestream voor bodycams voor betere bescherming van hulpverleners en handhavers

    Nokia biedt oplossing voor missiekritische communicatie met drones

    TBM Magazine

    Blijf up to date

    Altijd het laatste telecom en ICT nieuws in je mailbox.

    Vacatures
    • Vacature – Helpdesk medewerker

      • Overal
      • Sona Business
    • Vacature – Accountmanager

      • Overal
      • Sona Business
    • Vacature Support Engineer (FG 6)

      • Eindhoven
      • Pocos
    • (Junior) Field Service Engineer

      • Woerden (Extern)
      • Telemos ICT Solutions Group
      • Full Time
    • X2com – Senior ISP Netwerk Engineer

      • Rosmalen
      • X2com
    Evenementen
    Current Month

    TBM - de Business Tool voor ICT-reseller- is ooit gestart als magazine voor telecomkanaal en heeft zich ontwikkeld tot kennis- en netwerkplatform voor alle ICT-resellers actief in voice, collaboration en werkplekbeheer.

    Over TBM
    • Home
    • TBM Magazine
    • Abonnement
    • Adverteren
    • Contact
    • Algemene voorwaarden
    Contact

    Kerkenbos 1015L
    6546 BB Nijmegen

    024-3454150
    tbm@magentacommunicatie.nl

    © 2023 TBM Het IT en Telecom platform van de Benelux | TBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V yeps

    Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

    We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

    Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

    Sign In or Register

    Welcome Back!

    Login to your account below.

    Lost password?
    X
    TBM
    Privacyoverzicht

    Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

    Strikt noodzakelijke cookies

    Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

    Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

    Cookies van derden

    Deze site gebruikt Google Analytics om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

    Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

    Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!